UNITED FEDERATION OF PLANETS uni49

Sojusz "United Federation of Planets" najlepszy sojusz na uni49

...koniec prawie zawsze jest początkiem... nadszedł nasz czas!

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

  • Index
  •  » Kosz
  •  » Czy znasz zasady gry? - samotest :)

#1 2007-05-20 17:22:16

sensor

Majster WielePromili

8579141
Zarejestrowany: 2007-03-08
Posty: 922

Czy znasz zasady gry? - samotest :)

Test składa się z 30 pytań, których stopień trudności (w moim subiektywnym odczuciu) wzrasta. Jeśli przy pytaniu nie napisano inaczej to jest tam DOKŁADNIE JEDNA poprawna odpowiedź (konkretnie przy jednym z pytań jest więcej możliwych zaś ostatnie pytanie jest zadaniem otwartym).


Odpowiedzi możecie zamieszczać w tym dziale.
Dokładnie za 14 dni zostaną opublikowane wyniki
Zapraszam do zabawy (chociaż nie spodziewam się wielu chętnych).

Najwygodniej będzie Wam to rozwiązać włączając 2 razy forum, w jednym okienku będziecie pisać post z odpowiedziami a w drugim będziecie spoglądali na pytania.



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


1. Jednemu graczowi wolno posiadać:
a) maksymalnie jedno konto na ogame.pl
b) maksymalnie jedno konto na każdym z dostępnych universum na ogame.pl
c) dowolną ilość kont na ogame.pl

2. Do ilu sojuszy jednocześnie można należeć na jednym universum?
a) do jednego,
b) do paru ale tylko jeśli mają podpisane między sobą pakty,
c) do dowolnej ilości.

3. Jaki jest koszt przeglądania zakładki "Galaktyka"?
a) nie ma żadnego kosztu,
b) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", kolejne przeglądane układy bez kosztów,
c) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", oraz każdą zmianę oglądanego układu.

4. Od czego zależy ilość możliwych do wysłania jednocześnie flot?
a) od ilości punktów gracza,
b) od ilości posiadanych statków,
c) od poziomu technologii komputerowej,
d) od poziomu technologii energetycznej,
e) nie jest niczym ograniczona.

5. Gracz X ma 80.000 pkt, gracz Y ma 8.000 pkt. Czy gracz X może zaatakować gracza Y?
a) tak,
b) nie.

6. Jakie jest możliwe położenie planety MATKI w układzie?
a) pozycje 1-15,
b) pozycje 2-14,
c) pozycje 3-13,
d) pozycje 4-12,
e) pozycje 5-11.

7. Ile można posiadać maksymalnie planet i księżyców?
a) 8 planet i 8 księżyców,
b) 9 planet i 9 księżyców,
c) 8 planet i księżyców łącznie,
d) 9 planet i księżyców łącznie,
e) ile się chce.

8. Którego z poniższych zadań nie można cofnąć po rozpoczęciu?
a) budowy budynków,
b) badania w laboratorium,
c) produkcji w stoczni,
d) wszystkie powyższe można cofnąć,
e) żadnego z powyższych nie można cofnąć.

9. Na pracę jakich urządzeń wpływa wartość temperatury max. planety?
a) tylko na satelity słoneczne,
b) tylko na satelity słoneczne oraz elektrownię słoneczną,
c) tylko na satelity słoneczne oraz syntezator deuterium,
d) na satelity słoneczne, elektrownię słoneczną oraz elektrownię fuzyjną,
e) nie ma wpływu na żadne z wymienionych urządzeń.

10. Po jakim czasie od aktywowania urlopu można go wyłączyć?
a) natychmiast,
b) po 24 godzinach,
c) po 2 dniach,
d) po 7 dniach.

11. Jaki trzeba mieć min. poziom magazynu rakiet by zbudować 5 rakiet i 5 przeciwrakiet?
a) 1 poziom,
b) 2 poziom,
c) 3 poziom,
d) 4 poziom.

12. Który z wymienionych statków wygra walkę jeśli na atakowanej planecie znajduje się 1 rakieta międzyplanetarna (a nie ma więcej floty ani obrony)?
a) duży transporter,
b) lekki myśliwiec,
c) ciężki myśliwiec,
d) wszystkie wymienione statki wygrają,
e) żaden z wymienionych statków nie wygra,
f) element losowy w czasie ataku nie pozwala na jednoznaczną odpowiedź.

13. W jaki sposób można całkowicie zniszczyć obronę na planecie wroga, tak by mieć pewność że następujący po chwili atak samymi transporterami odniesie skutek (zakładając że obrońca w międzyczasie nie dobuduje obrony)?
a) atakując dowolnymi statkami silniejszymi od obrony,
b) tylko przy pomocy gwiazdy śmierci,
c) tylko przy pomocy rakiet międzyplanetarnych,
d) nie ma takiej możliwości.

14. Jaki poziom technologii szpiegowskiej pozwala widzieć pełen skład i ilości atakującej floty (np. 100 OW, 5 DT)?
a) 4 poziom,
b) 6 poziom,
c) 8 poziom,
d) zależy od poziomu technologii szpiegowskiej rywala.

15. Ile punktów do punktacji ogólnej dostaje się za zbudowanie statku kolonizacyjnego (Wymagania: Metal:10.000 Kryształ:20.000 Deuter:10.000)?
a) 40.000,
b) 30.000,
c) 40,
d) 30,
e) punkty dostaje się dopiero po skolonizowaniu planety, nie za samo zbudowanie kolonizatora.

16. Misja kolonizatora zakończona sukcesem (zasiedleniem planety) oznacza dla gracza:
a) zdobycie punktów,
b) utratę puntów,
c) nie ma żadnego wpływu na ilość punktów.

17. Co się stanie gdy wraz ze statkiem kolonizacyjnym wyśle się (z misją "Kolonizuj") transporter wypełniony surowcami?
a) transporter dostarczy surowce i zostanie na skolonizowanej planecie,
b) transporter dostarczy surowce a sam zostanie zniszczony,
c) transporter dostarczy surowce i wróci na planetę startową,
d) transporter wróci na planetę startową wraz z surowcami,
e) transporter i surowce zginą.

18. Po jakim czasie zaprzestania gry przez gracza (braku logowania się) kasowane jest jego konto:
a) po miesiącu, chyba że włączył "urlop",
b) po 35 dniach, chyba że włączył "urlop",
c) po miesiącu, bez względu na to czy ma "urlop" czy nie,
d) po 35 dniach, bez względu na to czy ma "urlop" czy nie.

19. Jeśli konto gracza zostaje usunięte, to na miejscu jego planet:
a) powstaje Pole zniszczeń,
b) powstaje Pas asteroidów,
c) miejsce stają się puste.

20. Jaki czynnik NIE MA wpływu na "Szansę na kontrwywiad" podczas szpiegowania?
a) flota znajdująca się na szpiegowanej planecie,
b) obrona znajdująca się na szpiegowanej planecie,
c) ilość wysłanych sond,
d) poziom technologii szpiegowskiej obrońcy,
e) poziom technologii szpiegowskiej szpiegującego,
f) wszystkie wymienione czynniki mają wpływ.

21. Dzięki rozwojowi jakiego badania można podnieść prędkość recyklera?
a) napędu spalinowego,
b) napędu impulsowego,
c) napędu nadprzestrzennego,
d) technologii komputerowej.

22. W jaki sposób można zwiększyć zasięg rakiet międzyplanetarnych?
a) budując wyższy poziom magazynu rakiet,
b) rozwijając technologię komputerową,
c) rozwijając napęd impulsowy,
d) rozwijając napęd nadprzestrzenny.

23. Czy gracz silniejszy może pobierać haracz od słabszego w zamian za nieatakowanie go?
a) nie może,
b) może jeśli tylko obaj się na to zgodzą,
c) może ale tylko po wyrażeniu zgody Operatora Gry.

24. Ile wynosi ilość pól gotowych do zabudowania zaraz po powstaniu księżyca?
a) 1,
b) jest wartością losową,
c) zależy od średnicy księżyca,
d) zależy od średnicy planety przy której powstał księżyc.
e) zależy od ilości szczątków z których powstał księżyc.

25. Jaka będzie szansa powstania księżyca po rozbiciu się floty 10 bombowców?
a) 2%,
b) 3%,
c) 5%,
d) 10%.

26. Gracz X, widząc że gracz Y leci na jego pozbawioną obrony kolonię, postanowił ją usunąć, by przeciwnik nie przejął surowców.
Co się stanie gdy gracz Y doleci do celu?
a) flota stwierdzi brak planety i zawróci,
b) flota przejmie 250 sztuk metalu i 250 sztuk deuteru,
c) flota zrabuje surowce jak podczas normalnego ataku,
d) flota zrabuje wszystkie surowce z porzuconej planety (oczywiście jeśli ma taką pojemność).

27. Stocznia orbitalna wymaga 2 poziomu fabryki robotów. Jaki wpływ na stocznię będzie miała sytuacja gdy gracz ma wybudowany X lvl stoczni i zburzy całkiem roboty?
a) stocznia i wybudowana obrona zostaną zniszczone,
b) nie będzie można rozbudowywać/wyburzać stoczni,
c) nie będzie można budować obrony i floty,
d) nie będzie to miało żadnego wpływu na stocznię.

28. Które z poniższych sytuacji są traktowane jako ATAK na planetę X i zmniejszają liczbę dostępnych ataków na tę planetę zgodnie z regułami basha (możliwa więcej niż jedna odpowiedź!!!):
a) wysłanie sondy z misją Szpieguj,
b) wysłanie sondy z misją Szpieguj w przypadku jej rozbicia,
c) wysłanie sondy z misją Atakuj w celu stworzenia Pola zniszczeń,
d) wysłanie sondy wraz z myśliwcem z misją Szpieguj w przypadku wywiązania się walki,
e) wysłanie rakiety międzyplanetarnej,
f) wysłanie recyklera na pole zniszczeń planety X,
g) wysłanie recyklera i myśliwca na pole zniszczeń planety X,
h) wysłanie myśliwca z misją Atakuj na księżyc przy planecie X.

29. Gracz X zaatakował gracza Y o następujących porach: 10.00, 10.01, 10.02, 10.03, 10.04, 10.05, 10.06, 10.07, 10.08. Czy mógł tak zrobić jeśli były to jego pierwsze ataki na tego gracza?
a) tak, nawet na jedną planetę gracza Y,
b) tak, ale tylko jeśli atakował min. 3 różne planety,
c) tak, ale tylko jeśli atakował 9 różnych planet,
d) tak, ale tylko jeśli między sojuszami graczy toczy się wojna,
e) nie mógł - jest to złamanie reguł gry.

30. Na planecie A jest 30.000 metalu i 5.000 deuteru.
Na planecie B jest 0 metalu i 1.000 deuteru.
Gracz wysyła 5 małych transporterów wyładowanych metalem z planety A do B. Każdy z nich potrzebuje 100 sztuk deuteru na lot w jedną stronę.
Przyjmujemy że nie istnieje wydobycie podstawowe ani na planetach nie ma żadnych kopalni które w międzyczasie dostarczają surowce.
A zatem: ile będzie metalu i deuteru na planecie A oraz B jeśli statki zostały wysłane z misją Stacjonuj? (pytanie otwarte)




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


http://5.UploadMirror.com/uploaded/4/386/banner_break_04_16_2007_02_59_48_75733.gif

Offline

 

#2 2007-05-20 22:21:46

roadway

Zetesererowski esbek [UFP]

Zarejestrowany: 2007-03-30
Posty: 161

Re: Czy znasz zasady gry? - samotest :)

Moje odpowiedzi Ciekawe czy dobre

1. Jednemu graczowi wolno posiadać:
a) maksymalnie jedno konto na ogame.pl
b) maksymalnie jedno konto na każdym z dostępnych universum na ogame.pl
c) dowolną ilość kont na ogame.pl

2. Do ilu sojuszy jednocześnie można należeć na jednym universum?
a) do jednego,
b) do paru ale tylko jeśli mają podpisane między sobą pakty,
c) do dowolnej ilości.

3. Jaki jest koszt przeglądania zakładki "Galaktyka"?
a) nie ma żadnego kosztu,
b) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", kolejne przeglądane układy bez kosztów,
c) 10szt. deuteru za otwarcie menu "Galaktyka", oraz każdą zmianę oglądanego układu.

4. Od czego zależy ilość możliwych do wysłania jednocześnie flot?
a) od ilości punktów gracza,
b) od ilości posiadanych statków,
c) od poziomu technologii komputerowej,
d) od poziomu technologii energetycznej,
e) nie jest niczym ograniczona.

5. Gracz X ma 80.000 pkt, gracz Y ma 8.000 pkt. Czy gracz X może zaatakować gracza Y?
a) tak,
b) nie.

6. Jakie jest możliwe położenie planety MATKI w układzie?
a) pozycje 1-15,
b) pozycje 2-14,
c) pozycje 3-13,
d) pozycje 4-12,
e) pozycje 5-11.

7. Ile można posiadać maksymalnie planet i księżyców?
a) 8 planet i 8 księżyców,
b) 9 planet i 9 księżyców,
c) 8 planet i księżyców łącznie,
d) 9 planet i księżyców łącznie,
e) ile się chce.

8. Którego z poniższych zadań nie można cofnąć po rozpoczęciu?
a) budowy budynków,
b) badania w laboratorium,
c) produkcji w stoczni,
d) wszystkie powyższe można cofnąć,
e) żadnego z powyższych nie można cofnąć.

9. Na pracę jakich urządzeń wpływa wartość temperatury max. planety?
a) tylko na satelity słoneczne,
b) tylko na satelity słoneczne oraz elektrownię słoneczną,
c) tylko na satelity słoneczne oraz syntezator deuterium,
d) na satelity słoneczne, elektrownię słoneczną oraz elektrownię fuzyjną,
e) nie ma wpływu na żadne z wymienionych urządzeń.

10. Po jakim czasie od aktywowania urlopu można go wyłączyć?
a) natychmiast,
b) po 24 godzinach,
c) po 2 dniach,
d) po 7 dniach.

11. Jaki trzeba mieć min. poziom magazynu rakiet by zbudować 5 rakiet i 5 przeciwrakiet?
a) 1 poziom,
b) 2 poziom,
c) 3 poziom,
d) 4 poziom.

12. Który z wymienionych statków wygra walkę jeśli na atakowanej planecie znajduje się 1 rakieta międzyplanetarna (a nie ma więcej floty ani obrony)?
a) duży transporter,
b) lekki myśliwiec,
c) ciężki myśliwiec,
d) wszystkie wymienione statki wygrają,
e) żaden z wymienionych statków nie wygra,
f) element losowy w czasie ataku nie pozwala na jednoznaczną odpowiedź.

13. W jaki sposób można całkowicie zniszczyć obronę na planecie wroga, tak by mieć pewność że następujący po chwili atak samymi transporterami odniesie skutek (zakładając że obrońca w międzyczasie nie dobuduje obrony)?
a) atakując dowolnymi statkami silniejszymi od obrony,
b) tylko przy pomocy gwiazdy śmierci,
c) tylko przy pomocy rakiet międzyplanetarnych,
d) nie ma takiej możliwości.

14. Jaki poziom technologii szpiegowskiej pozwala widzieć pełen skład i ilości atakującej floty (np. 100 OW, 5 DT)?
a) 4 poziom,
b) 6 poziom,
c) 8 poziom,
d) zależy od poziomu technologii szpiegowskiej rywala.

15. Ile punktów do punktacji ogólnej dostaje się za zbudowanie statku kolonizacyjnego (Wymagania: Metal:10.000 Kryształ:20.000 Deuter:10.000)?
a) 40.000,
b) 30.000,
c) 40,
d) 30,
e) punkty dostaje się dopiero po skolonizowaniu planety, nie za samo zbudowanie kolonizatora.

16. Misja kolonizatora zakończona sukcesem (zasiedleniem planety) oznacza dla gracza:
a) zdobycie punktów,
b) utratę puntów,
c) nie ma żadnego wpływu na ilość punktów.

17. Co się stanie gdy wraz ze statkiem kolonizacyjnym wyśle się (z misją "Kolonizuj") transporter wypełniony surowcami?
a) transporter dostarczy surowce i zostanie na skolonizowanej planecie,
b) transporter dostarczy surowce a sam zostanie zniszczony,
c) transporter dostarczy surowce i wróci na planetę startową,
d) transporter wróci na planetę startową wraz z surowcami,
e) transporter i surowce zginą.

18. Po jakim czasie zaprzestania gry przez gracza (braku logowania się) kasowane jest jego konto:
a) po miesiącu, chyba że włączył "urlop",
b) po 35 dniach, chyba że włączył "urlop",
c) po miesiącu, bez względu na to czy ma "urlop" czy nie,
d) po 35 dniach, bez względu na to czy ma "urlop" czy nie.

19. Jeśli konto gracza zostaje usunięte, to na miejscu jego planet:
a) powstaje Pole zniszczeń,
b) powstaje Pas asteroidów,
c) miejsce stają się puste.

20. Jaki czynnik NIE MA wpływu na "Szansę na kontrwywiad" podczas szpiegowania?
a) flota znajdująca się na szpiegowanej planecie,
b) obrona znajdująca się na szpiegowanej planecie,
c) ilość wysłanych sond,
d) poziom technologii szpiegowskiej obrońcy,
e) poziom technologii szpiegowskiej szpiegującego,
f) wszystkie wymienione czynniki mają wpływ.

21. Dzięki rozwojowi jakiego badania można podnieść prędkość recyklera?
a) napędu spalinowego,
b) napędu impulsowego,
c) napędu nadprzestrzennego,
d) technologii komputerowej.

22. W jaki sposób można zwiększyć zasięg rakiet międzyplanetarnych?
a) budując wyższy poziom magazynu rakiet,
b) rozwijając technologię komputerową,
c) rozwijając napęd impulsowy,
d) rozwijając napęd nadprzestrzenny.

23. Czy gracz silniejszy może pobierać haracz od słabszego w zamian za nieatakowanie go?
a) nie może,
b) może jeśli tylko obaj się na to zgodzą,
c) może ale tylko po wyrażeniu zgody Operatora Gry.

24. Ile wynosi ilość pól gotowych do zabudowania zaraz po powstaniu księżyca?
a) 1,
b) jest wartością losową,
c) zależy od średnicy księżyca,
d) zależy od średnicy planety przy której powstał księżyc.
e) zależy od ilości szczątków z których powstał księżyc.

25. Jaka będzie szansa powstania księżyca po rozbiciu się floty 10 bombowców?
a) 2%,
b) 3%,
c) 5%,
d) 10%.

26. Gracz X, widząc że gracz Y leci na jego pozbawioną obrony kolonię, postanowił ją usunąć, by przeciwnik nie przejął surowców.
Co się stanie gdy gracz Y doleci do celu?
a) flota stwierdzi brak planety i zawróci,
b) flota przejmie 250 sztuk metalu i 250 sztuk deuteru,
c) flota zrabuje surowce jak podczas normalnego ataku,
d) flota zrabuje wszystkie surowce z porzuconej planety (oczywiście jeśli ma taką pojemność).

27. Stocznia orbitalna wymaga 2 poziomu fabryki robotów. Jaki wpływ na stocznię będzie miała sytuacja gdy gracz ma wybudowany X lvl stoczni i zburzy całkiem roboty?
a) stocznia i wybudowana obrona zostaną zniszczone,
b) nie będzie można rozbudowywać/wyburzać stoczni,
c) nie będzie można budować obrony i floty,
d) nie będzie to miało żadnego wpływu na stocznię.

28. Które z poniższych sytuacji są traktowane jako ATAK na planetę X i zmniejszają liczbę dostępnych ataków na tę planetę zgodnie z regułami basha (możliwa więcej niż jedna odpowiedź!!!):
a) wysłanie sondy z misją Szpieguj,
b) wysłanie sondy z misją Szpieguj w przypadku jej rozbicia,
c) wysłanie sondy z misją Atakuj w celu stworzenia Pola zniszczeń,
d) wysłanie sondy wraz z myśliwcem z misją Szpieguj w przypadku wywiązania się walki,
e) wysłanie rakiety międzyplanetarnej,
f) wysłanie recyklera na pole zniszczeń planety X,
g) wysłanie recyklera i myśliwca na pole zniszczeń planety X,
h) wysłanie myśliwca z misją Atakuj na księżyc przy planecie X.

29. Gracz X zaatakował gracza Y o następujących porach: 10.00, 10.01, 10.02, 10.03, 10.04, 10.05, 10.06, 10.07, 10.08. Czy mógł tak zrobić jeśli były to jego pierwsze ataki na tego gracza?
a) tak, nawet na jedną planetę gracza Y,
b) tak, ale tylko jeśli atakował min. 3 różne planety,
c) tak, ale tylko jeśli atakował 9 różnych planet,
d) tak, ale tylko jeśli między sojuszami graczy toczy się wojna,
e) nie mógł - jest to złamanie reguł gry.

30. Na planecie A jest 30.000 metalu i 5.000 deuteru.
Na planecie B jest 0 metalu i 1.000 deuteru.
Gracz wysyła 5 małych transporterów wyładowanych metalem z planety A do B. Każdy z nich potrzebuje 100 sztuk deuteru na lot w jedną stronę.
Przyjmujemy że nie istnieje wydobycie podstawowe ani na planetach nie ma żadnych kopalni które w międzyczasie dostarczają surowce.
A zatem: ile będzie metalu i deuteru na planecie A oraz B jeśli statki zostały wysłane z misją Stacjonuj? (pytanie otwarte)

A: 5.500 metalu i 4.500 deuteru;
B: 24.500 metalu i 1.000 deuteru

Offline

 

#3 2007-05-22 14:20:55

sensor

Majster WielePromili

8579141
Zarejestrowany: 2007-03-08
Posty: 922

Re: Czy znasz zasady gry? - samotest :)

Widzę że jak dotąd tylko roadway odważył się podejść do samotestu


http://5.UploadMirror.com/uploaded/4/386/banner_break_04_16_2007_02_59_48_75733.gif

Offline

 
  • Index
  •  » Kosz
  •  » Czy znasz zasady gry? - samotest :)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.axspoleczni.pun.pl www.4x4kalisz.pun.pl www.yugiohrpg.pun.pl www.tibianaruto.pun.pl www.dzikigon.pun.pl